Mamičky, ľúbte svoje vlasy! Štyri triky, aby toľko nepadali | Dixi

Mamičky, ľúbte svoje vlasy! Štyri triky, aby toľko nepadali

25. 02. 2022, Dixi

Tehotenstvo, pôrod a prvé mesiace s bábätkom sú pre ženy obdobím, keď objavujú nové dimenzie lásky. Žiaľ, čerstvé mamy vtedy objavujú aj niečo iné – poznateľne viac vypadaných vlasov. Čo s tým?

Univerzálna rada znie: Ľúbte svoje vlasy. Banalita? Vôbec nie!

Práve teraz, keď sa vlasy snažia udržať na vašej hlave čeliac mocnej hormonálnej búrke, si zaslúžia viac lásky ako kedykoľvek predtým. Vieme, že všetku nehu si šetríte pre bábätko, no nezabúdajte byť extra šetrná a pozorná aj k svojmu telu. Reagovať na jeho potreby znamená vyššiu vnútornú vyrovnanosť a spokojná mama je predsa naj mama.

Kedy potrebujú „mamičkovské“ vlasy najviac lásky?    

Každé ženské telo aj každé tehotenstvo je unikátne, no štatistiky ukazujú, že k najmasívnejšej vlne hormónmi podmieneného vypadávania vlasov dochádza približne v treťom mesiaci po pôrode. Pre mnohé dámy na materskej je zbieranie vypadnutých vlasov nepríjemným prekvapením, najmä ak si zvykli, že počas tehotenstva bola ich hriva hustá aj bez špeciálnej starostlivosti.

vypadávanie vlasov v tehotenstve

Vypadávanie vlasov býva najsilnejšie okolo tretieho mesiaca tehotenstva.

Dôvod zmeny treba hľadať v produkcii estrogénu u tehotných žien. Tento hormón poháňa vlasové folikuly do rastovej fázy vlasového cyklu. Vzhľadom na to, že po pôrode jeho zvýšená hladina opätovne klesá, dochádza k hormonálnej nerovnováhe a vlasový cyklus sa posúva do fázy pokoja, čo je bližšie k finálnej fáze – fáze vypadávania.

Dobrou správou je, že s postupným upokojovaním bujnejúcich hormónov sa aj dočasne zrýchlený vlasový cyklus dostáva späť do svojho bežného rytmu života a približne 6 až 12 mesiacov po pôrode si už ani nespomeniete, že ste riešili problém s rednúcou hrivou. Pokiaľ však problém pretrváva dlhší čas a nezaberú ani triky z nášho blogu, neváhajte kontaktovať svojho lekára.

Trik č. 1: Prírodná vzpruha v ampulkách

Šampóny, kondicionéry či masky už vaše vlasy poznajú. Obdobie materstva je ten pravý čas, keď ich treba  zoznámiť s ďalším skvelým pomocníkom – výživnými ampulkami. Praktická ampulková forma uľahčuje nanášanie vlasového tonika, čo každá mama len uvíta, pretože starostlivosť o nového človiečika je vysokou školou časového manažmentu.

Ampulky obsahujú v optimálnom pomere namiešaný koktail vitamínov, rastlinných výťažkov a hydratačných látok, ktoré vďaka pridanému etanolu a kofeínu ľahšie preniknú priamo ku korienkom a do pokožky hlavy.

Môžete sa spoľahnúť, že žiadna z prísad ani v najmenšom neuškodí kojenému bábätku, keďže vzhľadom na množstvo a vonkajšiu aplikáciu nemajú ako preniknúť do materského mlieka.

Dixi Arvit, vlasové tonikum proti vypadávaniu vlasov, obsahuje celú paletu účinných látok, ako sú extrakty zo žihľavy, z koreňa lopúcha, kofeín, provitamín B5 či vitamín F. Zvýšený prísun živín vlas komplexne posilňuje a chráni pred predčasným vypadnutím.

prípravky proti vypadávaniu vlasov

Vypadávanie vlasov v tehotenstve môžete obmedziť vhodnými vlasovými tonikami.

Dixi Vitanol, revitalizačné vlasové tonikum s obsahom siedmich bylín, je hotová prírodná bomba, ktorej synergický efekt vzpruhy zabezpečujú výťažky zo žihľavy, brezy, lipy, rebríčka, nechtíka, rozmarínu a levandule. Pomáhajú udržiavať vaše vlasy zdravé, pevné a krásne lesklé.

Regeneračné vlasové tonikum obsahuje extrakt z pšeničných klíčkov, monoi olej a komplex vitamínov – F, E a provitamín B5. Posilňuje suché a poškodené vlasy priamo zvnútra, čím prispieva k ich hladšej  regenerácii.

Trik č. 2: Nežný prístup

Vlas je po pôrode krehký a zraniteľný ako vaše bábätko. Vyžaduje preto maximálne šetrné zaobchádzanie. Treba si to pripomínať najmä v prípadoch, ak ste boli pred materstvom zvyknutá používať vlasy ako prvý nástroj zmeny imidžu. Žehlenie, kulmovanie, tupírovanie, časté farbenie, zúrivé česanie, lakovanie a fixovanie, sťahovanie do gumičiek… Na toto všetko teraz zabudnite!

Predĺžte interval umývania vlasov na každý tretí deň, nahraďte husto zúbkované hrebene kvalitnými kefami s prírodnými štetinami a na istý čas si oddýchnite od zaťažujúcich stylingových prípravkov. Čím menej chémie a mechanického namáhania, tým viac priestoru pre ozdravenie oslabeného vlasu.

Nasledovať všetky vyššie zmienené rady bude pre vás ľahšie, ak zvolíte šik krátky zostrih, napríklad mikádo. Čo tak inšpirovať sa hollywoodskymi mamami?

Výhoda navyše – nakrátko strihnutý účes je dobrou prevenciou pred vznikom takzvaného vlasového uzlíka, čo je nepríjemnosť v podobe dlhého vlasu zauzleného okolo pršteka vášho dieťaťa.

Trik č. 3: Veľká vlasová hostina

Zdravé vlasy a vyvážené stravovanie je rovnica, ktorá funguje. Nepotrebujete žiadnu špeciálnu diétu, práve naopak, žiaducejšia je veľká vlasová hostina, keď telu neodopierate žiaden z kľúčových makro- a mikronutrientov, a to na pravidelnej báze.

Tučné ryby, vajcia, listová zelenina, sezónne ovocie a orechy či semiačka patria k top päťke potravín pre zdravé vlasy kvôli vysokému podielu vitamínov, minerálov aj omega-3 mastných kyselín.

strava pri vypadávaní vlasov v tehotenstve

Pestrá strava je v tehotenstve nevyhnutnosť. Aj ako prevencia proti vypadávaniu vlasov.

Ak si nie ste istá, či je váš jedálniček dosť pestrý a nabitý tými správnymi zložkami, môžete siahnuť po sekundárnom zdroji živín – vitamínových preparátoch určených špeciálne pre mamy.

Trik č. 4: Duša na mieste 

Aj keď má materská dovolenka poriadne ďaleko od pravej dovolenky, pre telo je najzdravšie, pokiaľ vaše vnútorné nastavenie bude čo najbližšie tomu dovolenkovému. Možno vám to práve teraz pripadá ako sci-fi, veď vy sa ledva stíhate osprchovať a spávate menej ako slovenskí partizáni. No práve duševná nepohoda je jedným z hlavných spúšťačov vypadávania vlasov.

Starostlivosť o dieťatko je plná nepoznaných výziev a situácií, v ktorých žena nie je ešte celkom „doma“. Bezstresovo to teda zrejme nepôjde, no keď stres narazí na dobrú kompenzačnú stratégiu, nebude mať šancu podpísať sa na pôvabe vašich vlasov.

O akej stratégii je reč? Joga, dychové cvičenia, teplá vaňa, socializácia, každodenné drobné radosti s cieľom zvýšiť podiel endorfínov v krvi… Na forme nezáleží, vy sama najlepšie viete, čo vám robí dobre. Ale aj zle. Nepodceňujte preto akékoľvek „zvláštne“ pocity či úzkostné stavy. Možno je to len smútok, ale možno príznaky popôrodnej depresie, čo si už zaslúži pozornosť odborníka.

autor: DiXi

Blog