Čo nás spája a čo rozdeľuje a ako je najvhodnejšie robiť nákupné rozhodnutia?
Kým muži očakávajú od kozmetiky v sprche, že ich zbaví potu a špiny, nežné pohlavie svoj výber podmieňuje viacerými vlastnosťami, ktoré od produktu očakáva. Ženy, zapájajú pri nákupe takmer všetky svoje zmysly. Obal, vôňa, konzistencia či výsledok, ktorý očakávajú, to všetko im má zabezpečiť jedinečný zážitok.
Občas nás stereotypné zmýšľanie predurčuje k presvedčeniu, že ženy sú emocionálnejšie a muži kvôli statusu silnejšieho pohlavia, by mali potláčať svoje emócie a byť viac pragmatickí ako ženy.
Rôzne výskumy však ukazujú, že žiadne pohlavie nie je viac emotívne ako druhé.
Všimnite si správanie mužov v eufórii športových zápasov. Všetci to nazývajú VÁŠŇOU. Pri podobných emotívnych prejavoch žien, je to skôr niečo iracionálne ako vášnivé.
Muži sú konečne viac iniciatívni
Doterajší dojem bol, že muž pri výbere kozmetiky pozerá iba na základný účel, na ktorý je produkt určený. Hlavne, že je čistý a nesmrdí.
Po sprche často vonia ako pivonky či cukrík, lebo taký sprchový gél či šampón má práve po ruke. V lepšom prípade sa stane, že žena je milosrdná a kúpi aj pánsku kozmetiku alebo vytiahne jeho vianočné darčeky.
Muži sa dlho považovali za apatických pri výbere svojej kozmetiky. Najnovšie prieskumy nákupného správania však ukazujú niečo iné. Sami rozhodujú a hlavne premýšľajú, čo je pre ich telo, vlasy a pleť vhodné, či aká vôňa ich osobnosť najlepšie reprezentuje. Podľa Research And Markets globálny trh s kozmetikou určenou pre starostlivosť o mužov dosiahol v roku 2021 hodnotu 74,5 miliardy USD.
“Rad, ktorý reprezentuje súčasného muža bez akejkoľvek kategorizácie a predsudkov!”
Rastúci trend vývoja tohto trhu aj značke DiXi pripomenul, že muži si zaslúžia rovnakú starostlivosť ako ženy. A preto prišla s vylepšeným zložením mužského radu produktov. Výsledkom je rad DiXi MAN.
“Nový rad DiXi MAN má jemnejší základ (tenzidy – umývacie zložky, kondicionačné a hydratačné prísady, konzervačné látky), ale zákazníci v nich nájdu aj obľúbené prvky vôní z predošlej rady DiXi muži. Prírodné zložky, bylinné výťažky, mliečne proteíny, morská soľ, sú doplnené keratínom, pantenolom a alantoínom, “ vysvetľuje Ing. Lenka Gregová, vedúca úseku vývoja a kvality Herba Drug s.r.o.
Hormóny aj pokožka rozhodujú
Kategorizácia kozmetických výrobkov pre mužov a pre ženy má zmysel a to kvôli odlišnej fyziológii. Hlavným faktorom u mužov je hormón testosterón. Mužská pokožka, na rozdiel od tej ženskej, má rozdielnu štruktúru, je hrubšia, mastnejšia a odlišne starne.
Faktom je, že mužská pokožka je približne o 20% hrubšia. Ženskou témou č.1 pri starnutí v spojitosti so stratou elasticity pokožky vplyvom hormonálnych zmien je kolagén. V tomto majú muži výhodu, pretože mužská pokožka obsahuje viac kolagénu a vekom ubúda konštantne.
Potíme sa tiež inak
Zastúpenie mazových žliaz je omnoho vyššie u mužov a teda pokožka obsahuje aj viac pórov. Ich mazové žľazy a póry sú u mužov väčšie než u žien. To spôsobuje, že tvorba kožného mazu je u mužov dvojnásobná.
Mužská pleť je mastnejšia, lesklejšia a náchylnejšia na nedokonalosti a tvorbu akné než ženská. Muži vo vyššom veku sú menej náchylní na suchú pleť ako ženy.
Všetky tieto špecifiká a odlišnosti sú podnetom a vstupom pre iný pohľad na požiadavky pri výrobe pánskej kozmetiky. Rozdiely je preto potrebné aplikovať aj v praxi a kúpeľni.
Nebojte sa, mužnosť nestratíte
PÁNI, nebuďte už viac apatickí a myslite na to, akí ste ako stvorenia jedineční a preto si tak vyberajte aj kozmetiku. Urobte si čas, zájdite do obchodu a začnite premýšľať, čo je pre vás to pravé a čo vás vystihuje a kúpte to!
Zapojte všetky zmysly. Keď už sa my, tvorcovia a výrobcovia kozmetiky, tak snažíme, užite si to a vyberajte.