Zdravie ženy je jej najväčší kapitál.

01. 08. 2021, Dixi

Leto je v plnom prúde, horúčavy naplno udreli a my trávime viac času v bazénoch, či pri jazerách. Práve tu hrozí nám ženám vyššie riziko, že partie „tam dole“ zasiahne nepríjemné svrbenie, pálenie či infekcia. Dámy, ruku na srdce, koľké v lete bojujeme s problémami v oblasti intímnych partií? Niečo viac o správnej starostlivosti o intímne partie sa dozviete v nasledujúcich riadkoch. 

Všetko je o pH

Ženské intímne partie majú svoju prirodzenú mikroflóru zloženú z baktérií a mikroorganizmov, ktoré spolu nažívajú v prirodzenej rovnováhe s určitým pH. Hranica pH intímnych partií u zdravých žien sa pohybuje na škále 4 až 5. V porovnaní s pokožkou, ktorej ideálne pH je 5,5, je mierne kyslejšia.

Narušenie prirodzenej mikroflóry a zdravého pH, môže vyvolať diskomfort ako svrbenie, pálenie, či dokonca rôzne infekcie (kvasinkové, bakteriálne).

Pomocníci pre udržaní správneho pH

Základom je pravidelná, správna, nie však prehnaná hygiena. Najprirodzenejšie pre naše telo je použitie čistej vody, prípadne umývacích emulzií určených špeciálne na intímnu hygienu s obsahom kyseliny mliečnej, ktorá napomáha udržiavať správnu mikroflóru v intímnych partiách. Neodporúča sa používanie umývacej špongie, nakoľko môže byť domovom zlých baktérií. Po sprche použite mäkký uterák vyčlenený iba na túto časť tela.

Dôležitá je aj strava

Na udržanie správnej mikroflóry našich intímnych partií nestačí starostlivosť iba zvonka, ale aj zvnútra, čo znamená, že je dôležité staviť na vyváženú stravu. Doprajte si viac zeleniny, vysokokvalitných bielkovinových výrobkov a bezlepkových potravín, ako hnedá ryža, proso, quinoa, vlákninu a potraviny bohaté na probiotiká a prebiotiká.

Naopak obmedziť by ste mali cukor, bielu múku, droždie, obilniny, ovocie s vysokým obsahom cukru a alkohol.

Odporúčania v skratke …

Aby ste sa vyhli nepríjemnostiam :

  1. Noste kvalitnú, bavlnenú spodnú bielizeň a pravidelne ju meňte.
  2. Spodnú bielizeň perte pri teplote 50+ a vyhnite sa parfumovanej aviváži.
  3. Intímne partie si nehoľte úplne dohola, nakoľko aj chĺpky tam dole majú svoju funkciu.
  4. Pri kúpaní vonku, vo vnútorných bazénoch alebo po športovaní si nezabudnite vyzliecť mokré plavky alebo prepotenú spodnú bielizeň čo najskôr. Ideálne si dať sprchu a osušiť sa.
  5. Vymeňte nohavice za šaty a choďte naostro, ak sa dá 😊, teda noste radšej voľnejšie oblečenie z prírodných materiálov ako je napríklad bavlna, ľan, hodváb, bambus, merino vlna alebo Lyocell.
  6. Zvlášť klaďte dôraz na hygienu počas menštruácie. Krv má zásadité pH a tým narúša prirodzené pH intímnych partií.
  7. Dbajte na pitný režim, nakoľko tekutiny vyplavujú toxíny z tela.
  8. Do svojho jedálnička zaraďte potraviny bohaté na probiotiká a prebiotiká a vyhnite sa pikantným jedlám, cukru a alkoholu.

Na záver…

Téma intímnej hygieny by nemala rezonovať v našich ušiach iba v lete. Ľudia vo všeobecnosti riešia veci , ako sa vraví „ za horúca“ a iba nízke percento myslí na prevenciu. Takže milé dámy, nielen vlasy, pokožka , či pleť , ktoré sú navonok symbolom zdravia a krásy si vyžadujú našu pozornosť a starostlivosť. Do povinnej kúpeľňovej výbavy si nezabudnite zaobstarať okrem sprchového gélu či šampónu aj umývaciu emulziu na intímnu hygienu. Napríklad aj tú našu s obsahom upokojujúcich a zvláčňujúcich zložiek, ktoré napomáhajú udržiavať prirodzený balans vaginálnej mikroflóry a to:

  • Hydratačný komplex s ureou
  • D-panthenol
  • Bisabol
  • Alantoín
  • Mliečne proteíny

https://bit.ly/dixi_intimnahygiena

 

Blog